Чаро мусалмон шудам?

Достони мусалмон шудани Оностозиё-Фотима Ежово аз забони худаш

Хабаргузории Tasnimnews бо Оностозиё-Фотима Ежово (Анастасия-Фатима Ежова), бонуи рус ва аҳли Маскав, ки ба ислом гаравидааст, гуфтугӯе муфассал анҷом дода ва ин бону дар ин мусоҳиба дар бораи чаро ва чӣ гуна мусалмон шудани худ ва низ дар бораи мавзӯъҳои мухталиф аз ҷумла ҳиҷоб, сӯҳбатҳои ҷолибе карда, ки бахше аз ин гуфтугӯро дар зайл хоҳем овард:

Ба ҳар ду номам ифтихор мекунам

Ман биюгрофии мухтасаре мегӯям, чун намехоҳам дар бораи худам сӯҳбат кунам. Номи қадим ё ҷадид надорам. Яке номест, ки модару падарам ба ман доданд ва номи дигар, номест, ки дар ислом вуҷуд дорад, ҳар ду номро барои худ нигоҳ доштам. Ҳазфи он навъе беэҳтиромӣ ба волидайни ман аст. Ҳарчанд ки чанд солест дини мутафовите дорем, аммо ислом ба ман омӯхта, ки эҳтироми онҳоро нигаҳ дорам ва ман намехоҳам, ки ҳазфи номи қадимиам ба навъе беэҳтиромӣ ба эшон талаққӣ шавад. Ман намехоҳам нишон диҳам аз номи падарӣ ва модарии худ ҷудо шудаам, чаро ки дар ҷомеае, ки алъон зиндагӣ мекунем, навъе тавҳин ба бузургон аст ва ба он ном ифтихор мекунам.

Ба номи исломии худ низ ифтихор мекунам. Албатта дӯст дорам ҳамкороне, ки дар инҷо бо онҳо ҳамкорӣ дорам, манро ба номи исломиам бихонанд. Оностозиё-Фотима (Анастасия-Фатима) ҳастам ва номи фомили ман Ежово (Ежова) аст…

Дар Донишгоҳи Давлатии Маскав (МГУ) дарс хондаам, дар донишкадаи фалсафа ва дар риштаи фалсафа ва дин дарс хондам…

Аз соли 2003 исломро беҳтар дарк кардам

Ман дар соли 1996 барои аввалин бор бо ислом ошно шудам. Ба далели мушкилоте, ки бо чеченҳо доштем, амри дин дар байни мардум ривоҷ ёфт ва мардум дар ин хусус сӯҳбат мекарданд. Барои ман ҷолиб буд, ки бидонам ин чӣ динест ва мутолеотамро шурӯъ кардам.

Дар синни 15-солагӣ дар соли 1999 шаҳодатайнро гуфтам ва мусалмон шудам. Дар он замон ҳамаи аҳкоми исломиро риоят намекардам. Дар он замон ҳанӯз худро ба дастаҳои мусалмонон вобаста намедонистам. Мусалмон будам ва лекин хеле масоилро риоят намекардам. Аз соли 2003 исломро беҳтар дарк кардам ва аҳкоми дини исломи муҳаммадиро риоят мекардам.

Хонаводаи ман бо ин ки масеҳии уртудукс муаррифӣ мешуданд, аммо дар ҳақиқат дини хоссе надоштанд. Як хонаводаи руси равшанфикр будем. Модари ман ғусли таъмид дода шуд ва лекин аҳком ва қавонини масеҳиятро иҷро намекард.

Худованд дар қалби ман аст

Дар робита бо дини ҷадидам ва ҷойгоҳи Худо дар он зиёд мутолеа доштам. Имом Содиқ (а) дар ҷавоби суоле, ки аз эшон шуда буд, мабнӣ бар ин ки Худо куҷост ва шумо ӯро дидаед, фармуданд, ба Худое, ки надида бошам, имон нахоҳам дошт. Бинобар ин, Худованд дар қалби ман аст. Худованд дар ҳамаҷо ҳамроҳи ман аст.

Агар Худованд вуҷуд надошта бошад, тамоми аъмоли неки мо ва адолате, ки бояд аз сӯйи мо риоят шавад, бемаъно хоҳад буд. Аз инсон чизе боқӣ нахоҳад монд. Вуҷуди Худовандро ҳатто агар дар хонаводае бошед, ки эътиқоде ба Аллоҳ надоранд, дер ё зуд хоҳед дид. Вуҷуд, қудрат ва кореро, ки Худованд анҷом медиҳад, ҳис мекунед ва мебинед. Атрофи худро, бадани худро бибинед, ба вуҷуди Худованд имон хоҳед овард. Худо дар ҳамаҷо ҳузур дорад. Фақат кофист навъи нигоҳ карданамонро иваз кунем…

Ислом як системи ҷомеъи сиёсӣ, иҷтимоии қавӣ аст

Бояд ин нуктаро мутазаккир шавам, ки исломро бо динҳои дигар яке намедонам, балки болотар медонам. Ислом ҳеч шабоҳате ба он чизе, ки имрӯз ба унвони дини масеҳият, яҳудият ва ё ойини будоиён ва ғайра дар дунё муаррифӣ мешавад, надорад. Ислом як системи ҷомеъи сиёсӣ, иҷтимоии қавӣ барои идораи фард ва ҷомеа аст. Ислом як системи инқилобӣ ва мубориза барои пирӯзии адолат дар ҳамаи замонҳост. Сохтори он, инчунин аст, ки Худованд якест ва қудрати мутлақ аст ва ҳар коре метавонад анҷом диҳад ва мо тобеъи ӯ ҳастем ва бар Худованд саҷда мекунем.

Мӯътақидам беҳтарин иқдом ин аст, ки аз ин қонуни ҷомеъ, ки аз ҳамаи намунаҳои сохтаи дасти инсон бартар аст, бояд истифода шавад, ки дар тамоми дунё адолати Худованди риоят ва иҷро шавад.

Худованд бар ман ва асосан ҳамаи ҷаҳон мусаллат аст ва хайри маро мехоҳад. Исломе, ки ӯ фиристода барномаи густардае дар ҳамаи абъод дорад. Ва агар ба таври дақиқ ва дар ҳавзаи умури фардӣ ва иҷтимоӣ ва сиёсӣ риоят шавад, метавонад беҳтарин дастуруламал барои саодат ва ояндаи ҳамаи мо бошад. Нусхаи Худованд беҳтарин тасмим барои ман метавонад бошад ва ман мепазирам, ки хости ӯро анҷом бидиҳам.

Фотима зеботарин ном барои беҳтарин бонуи ду олам аст

Аз лаҳзае, ки номи Фотимаро шунидам, аз танин ва энержии мусбати ин ном хушам омад. Дар он замон ҳанӯз ошноӣ бо зиндагии ин бузургвор надоштам. Фотима зеботарин ном барои беҳтарин бонуи ду олам аст ва ман аз интихоби ин ном барои худам бисёр хушҳолам.

Замоне ки исломро пазируфтам, синне надоштам, ки бо далел ва мадрак бихоҳанд барои ман ин динро исбот кунанд, балки пазириши ман амре қалбӣ буд. Ин нуре буд, ки Худованд дар қалби ман равшан кард. Фақат дар он замон мо дармеёбем ва ба таҳқиқ ва мутолеа иқдом мекунем.

Мо дар кишваре ба дунё омадаем, ки бо ишқ ба хонавода ва кишвар зиндагиро шурӯъ мекунем ва сипас ба мутолеа дар бораи ин чизҳо мепардозем. Касе ки фитрати пок дошта бошад, метавонад инро бипазирад.

Албатта замоне ки ин динро пазируфтам, қавонин ва аҳкоми исломро ба таври зеҳнӣ онолиз мекардам ва ислом аз назари ақлӣ барои ман бидуни шак адолати маҳз буд…

Ҳиҷоб оромише ба ҳамроҳ дорад, ки мардум ташнаи ин оромиш ҳастанд

Ман дар ибтидо ҳиҷобро риоят намекардам. Вақте масҷид рафтани ман шурӯъ шуд, дар онҷо бо касе ошно шудам, ки маро мӯҳтарамона ба ин амр даъват кард. Дар ин масъала, бо бузургон ва уламо сӯҳбат кардам ва ҷаласоте доштам ва далоили оқилонаи онҳо боис шуд замоне ки ҳиҷобро ихтиёр кардам, бо ишқи комил бошад.

Бо ҷомеа коре надорам, ки чӣ дастуре барои либос ва пӯшиши ман медиҳад. Ман дар инҷо худам ба интихоби навъи ҳиҷоб ва пӯшише, ки мехоҳам иқдом кардам, то ба гунае бошад, ки ҳам зебо бошад ва ҳам ҳиҷобам низ риоят шавад. Ман дар соли 2004-2005 ҳиҷобро комил риоят мекардам. Барои ман ин амр хушоянд буд. Алъон 11-12 сол аст, ки ҳиҷоб дорам. Ин амре оддӣ шудааст, ки бояд ҳиҷоб дошта бошам. Ҳамонанди амри бедор шудан ва дасту рӯй шустан, ки барои ҳар инсоне оддӣ шуда.

Ҳиҷоб барои ман қисмате аз зиндагиам шудааст. Ҳамонанди корҳои рӯзмаррае, ки ҳар рӯз анҷом медиҳам. Худро бидуни ҳиҷоб намебинам ва наметавонам тасаввур кунам. Барои ман муҳим набудааст, ки мардуми ҷомеа чӣ фикре дар бораи ман мекунанд. Албатта бигӯям, ки дар ин муддат нигоҳи мардуми ҷомеа ба ман мусбат будааст, бо ин ки ба гунаи дигаре либос мепӯшам.

Фикр мекунам, ҳиҷоб оромише ба ҳамроҳ дорад, ки мардум ташнаи ин оромиш ҳастанд, онро эҳсос мекунанд ва дарк мекунанд ва саъй мекунанд аз ин оромиш дар канори шумо истифода кунанд… Он касе ки аз ҳиҷоб хушаш намеояд, дарки ин матлаби муфидро надорад. Тавони дарки ин дастури илоҳиро надорад. Бо касе ки дарк намекунад ё намехоҳад дарк кунад, мушоҷирае надорам.

Мушкили насли ҷадиди мусалмон ноошноӣ бо ислом аст

Ба унвони як инсоне, ки дар ҷомеаи ғайриисломӣ ва дар хонаводае, ки пояи динӣ надошт бузург шудам, ба ҷавонон мегӯям, ки иштибоҳ фикр мекунанд агар тасаввур мекунанд, ки даровардани либос ё бараҳнагӣ ба маънои озодӣ аст. Бархе гумон мекунанд, ки дар ҷомеаи равшанфикрӣ чизе вуҷуд надорад, ки дасту пойи онҳоро бибандад. Гумон мекунанд, ҳиҷоб дасту пойи онҳоро бастааст.

Аз худам бигӯям. Ҳиҷобро ҳувияти ҷадиди ман, бароям муҳим кардааст. Рӯзгоре ман ҳам бидуни ҳеч далел ва шинохте беҳиҷоб будам. Мушкили имрӯзи бахше аз ҷавонони мусалмон ҳам дақиқан ҳамин аст. Мушкили онҳо ноошноӣ бо ислом аст. Ҳанӯз қашангиҳои исломро намедонанд, вагарна бараҳнагиро ҷаззоб ва намоди равшанфикрӣ намехонданд. Вақте шинохте аз буъди латифи руҳонии худ надошта бошем, табиист, ки тавсияҳои дигарон ва ҳатто бузургон барои ҳиҷоб доштан, бароямон хандадор аст.

Фотима Оностозиёе, ки имрӯз мебинед, бахше аз он Фотима Оностозиёи ҳақиқӣ аст, ки танҳо Худо аз он огоҳ аст ва имрӯз қадре аз он ба воқеият табдил шуда ва ба лутфи Худо бахше аз худашро шинохтааст. Ман чизҳое дар бораи бархе арзишҳои билқувва дар вуҷудам фаҳмидаам, ки дӯстони собиқам ҳанӯз аз онҳо сар дарнамеоваранд.

Эҳсоси “наҷобат” барои як духтар лаззате дорад, ки чашидани маззаи он инҳисорӣ аст ва намешавад онро тавсиф кард.

Барои дӯстони собиқи ман, сахт аст дарк кунанд, ки “райҳона” дидани як духтар дар ислом яъне чӣ? Чун руҳи ҷавонони моро тарбият накарданд ва “латофате”-ро, ки ислом дар нигоҳ ба як зан дар назар гирифтааст, ба ин роҳатиҳо дарк намекунад. Ҳеч ҷойе ин қадр қашанг ба ҳамаи абъоди як зан нигоҳ нашудааст, каси дигаре ғайр аз як зан наметавонад оромиши онро дарк кунад.

Ҳиҷоб маҳдудият нест, балки айни озодист

Дар ҷаҳони копитолистӣ зиндагӣ мекунем ва қавонини бисёре дар бораи либос, пӯшиш ва ғизо хӯрдан ва роҳ рафтан дар ин низоми сармоядорӣ вуҷуд дорад. Дар ҷомеаи сармоядорӣ мушкил ин аст, ки агар либосе мӯд шавад, ҳар касе ки дар он ҷомеа зиндагӣ мекунад, тамоми талоши худро мекунад, то он либосро ба даст оварад, то дар он ҷомеа нурмол дида шавад. Ва ин иштибоҳ аст.

Хонанда ва бозигари занеро, ки ҳиҷоби худро риоят намекунад дар назар дошта бошед, маъмулан акс ва тасовире аз ин афрод вуҷуд дорад, ки кулли бадани онҳо намоён аст, доиман дар диди чашмҳо ҳастанд. Касоне, ки акс мегиранд ва бар рӯйи акс баҳс мекунанд, дар воқеъ дар бораи шахсияти фарди мавриди назар баҳс намекунанд, балки дар бораи либос ва бадани ӯ сӯҳбат мекунанд. Иттифоқан, дар ин ҳолат аст, ки фард дида намешавад. Ва ин беарзиштарин навъи нигоҳ ба як инсон аст. Дар васфи онҳо аз калимоте истифода мешавад, ки шахсияти инсонро пойин меоварад. Ин як дахолати доимӣ дар зиндагии хусусии як фард аст. Ҳиҷоб монеъи ин дахолатҳо мешавад.

Бараҳнагӣ ва бидуни ҳиҷоб будан, монанди ин аст, ки дар хонае шишаӣ зиндагӣ кунед, ки парда ва пӯшише вуҷуд надорад ва ҳамсояҳо мушриф ба хонаи шумо ҳастанд. Барои касе хушоянд нест, ки ҳамсояҳо тамоми умури зиндагии ӯро бибинанд. Ҳамаи ҳамсояҳо дар бораи рафторҳо ва ҳаракоти шумо сӯҳбат хоҳанд кард.

Масалан, дар ҳутелҳо, дар гаронтарин манотиқ ҳам, бахшҳое вуҷуд дорад, ки соҳил ё утоқи хусусӣ дорад. Ин имкон барои чист? Барои ин ки касе музоҳими онҳо нашавад. Касоне, ки пули бештаре доранд, мошини худро низ дудӣ (сиёҳ) мекунанд, то дида нашаванд. Ин ба ин маъност, ки намехоҳанд худро ба ҳамаи мардум нишон диҳанд. Ҳар чӣ инсон аз назари ҷойгоҳи иҷтимоӣ болотар бошад, барояш нохушояндтар аст, ки дар зиндагиаш касе дахолат кунад. Чаро ки мехоҳад озод бошад.

Ин маҳдудият нест. Балки эҳтиром ба шахсияти хеш аст. Ин иттифоқан айни озодӣ аст. Худро аз нигоҳи боқии афрод масун медоред. Ҳиҷоб ин аст. Дар Русия ҳастанд мардоне, ки занонеро дӯст доранд, ки ҳиҷоб надоранд, чун ё аз тамошои онҳо лаззат мебаранд ё дар сурати ҳамроҳӣ бо онон, пеши мардони дигар пуз медиҳанд. Яъне бархе мардон дӯст доранд занонашон либоси камтаре бипӯшанд. Мард дӯст дорад, ки занаш бадани худро бештар ба мардон нишон диҳад, чаро ки мехоҳанд бигӯянд, чӣ ҷавоҳиреро азони худ кардааст! Ҳатто бо ҳамсари худ ҳам монанди як мошини зебо, хонаи бузург ва гарон ва ғайра рафтор мекунанд. Ин нигоҳ ба зан арзишманд аст?

Инсон руҳ дорад, равон дорад, эҳсос дорад. Агар фарде ба чашми коло ва сирфан ба қасди лаззат бурдан аз ҷисми мо ба мо нигоҳе олуда дошта бошад, ҳама ин эҳсоси муштаракро дорем, ки равон ва руҳи мо озурда мешавад. Ҳоло бархе ҳамонанди мошини зебо зани зебои худро низ ба боқии мардон нишон медиҳанд. Шахсияти зан дар ин рафторҳо ва ба воситаи ин нигоҳҳо нобуд мешавад. Ин зан дигар чӣ арзише метавонад дошта бошад? Чизе бештар аз як колост?

Ҳамчунин ҳиҷоб доштан, далел бар номураттаб будан нест, ки бархе чунин иттиҳомот мезананд. Дар инҷо аксари афроди муҳаҷҷаба либоси мураттаб мепӯшанд ва солунҳои ороишӣ мераванд, аммо чун баданашон пӯшида аст, дигар бар асоси нигоҳҳои ибтидоӣ ва ба унвони як коло ба онҳо нигоҳ ва таваҷҷӯҳ намешавад. Иттифоқан ҳаминҷост, ки ба ҷойи завоҳир шахсияти зан барҷаста мешавад ва шаън ва каромати ӯ риоят мешавад.

Реклама


Рубрики:Бонувон, Инсони муваффақ, Машоҳир

Метки: , , , , , ,

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s

%d такие блоггеры, как: